Is comhpháirteanna riachtanacha iad an cultúr agus na healaíona d'oideachas cuimsitheach as a dtiocfaidh forbairt iomlán an duine aonair. Dá bhrí sin, is ceart daonna uilíoch é Oideachas Ealaíon, do gach foghlaimeoir, lena n-áirítear iad siúd a eisiatar go minic ón oideachas, amhail inimircigh, grúpaí mionlaigh chultúrtha, agus daoine faoi mhíchumas.
Cliceáil anseo chun rochtain a fháil ar Straitéis Oideachais Ealaíon BOO Chorcaí
Cliceáil anseo chun rochtain a fháil ar Bheartas Taighde agus Creat Comhthéacs Oideachas na nEalaíon
Naisc Úsáideacha
Cuireann na healaíona timpeallacht agus cleachtas ar fáil ina bhfuil an foghlaimeoir gafa go gníomhach le heispéiris, próisis agus forbairt chruthaitheach. Léiríonn taighde go gcothaíonn foghlaimeoirí próisis ealaíne, agus gnéithe dá gcultúr féin á n-ionchorprú san oideachas, tuiscint ar chruthaitheacht agus ar thionscnamh, samhlaíocht thorthúil, éirim mhothúchánach agus "compás" morálta, cumas machnaimh chriticiúil, mothú neamhspleáchais, agus saoirse smaoinimh agus gnímh.
Spreagann an t-oideachas sna healaíona agus trí na healaíona forbairt chognaíoch freisin agus is féidir leis an gcaoi agus an méid a fhoghlaimíonn foghlaimeoirí a dhéanamh níos ábhartha do riachtanais na sochaithe nua-aimseartha ina maireann siad. De réir mar a léiríonn, a fhulaingíonn agus a fhorbraíonn litríocht fhairsing oideachais meas agus eolas ar na healaíona, is féidir peirspictíochtaí uathúla a fhorbairt ar réimse leathan ábhar; nach féidir a aimsiú trí mhodhanna oideachais eile. Ionas gur féidir le leanaí agus le daoine fásta páirt iomlán a ghlacadh sa saol cultúrtha agus ealaíonta, ní mór dóibh foghlaim de réir a chéile chun tuiscint, meas agus taithí a fháil ar léirithe ealaíonta trína ndéanann daoine eile – ar a dtugtar ealaíontóirí go minic – iniúchadh agus léargais a roinnt ar ghnéithe éagsúla den saol agus den chómhaireachtáil. Ós rud é gur sprioc é comhdheiseanna a thabhairt do gach duine do ghníomhaíocht chultúrtha agus ealaíonta, ní mór don oideachas ealaíonta a bheith mar chuid lárnach de chláir oideachais.
Ba cheart oideachas ealaíon a bheith córasach freisin agus ba cheart é a chur ar fáil thar roinnt blianta mar gur próiseas fadtéarmach é. Cuireann Oideachas Ealaíon le hoideachas a chomhtháthaíonn dámha fisiciúla, intleachtúla agus cruthaitheacha agus a dhéanann caidreamh níos dinimiciúla agus níos torthúla i measc an oideachais, an chultúir agus na n-ealaíon. Tá tábhacht ar leith ag baint leis na cumais seo i bhfianaise na ndúshlán atá roimh shochaí an 21ú haois. Mar shampla, mar gheall ar athruithe sochaíocha a théann i bhfeidhm ar struchtúir theaghlaigh, is minic a bhaintear aird tuismitheoirí ar leanaí. Ina theannta sin, mar gheall ar easpa cumarsáide agus tógáil caidrimh ina saol teaghlaigh, is minic a bhíonn fadhbanna mothúchánacha agus sóisialta éagsúla ag leanaí. Thairis sin, tá sé ag éirí níos deacra traidisiúin chultúrtha agus cleachtais ealaíne a tharchur laistigh de thimpeallachtaí teaghlaigh, go háirithe i gceantair uirbeacha.